RANCANGAN HARIAN SBP...!

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
TARIKH/HARI

AHAD
 KEMAHIRAN INSANIAH
Tanggungjawab sosial

Menghargai alam sekitar

Etika, Moral dan Profesionalisme

Spritual

Komunikasi
/
Kepimpinan

Kerja Sepasukan

Berfikiran Kritikal & Menyelesaikan Masalah
/
Teknologi Maklumat & Komunikasi

Pembelajaran Sepanjang Hayat

Globalisasi

Keusahawanan

Pengurusan

 Tandakan  Ö   pada ruang berkenaan      

PENTAKSIRAN DAN PENILAIAN
Amali/ Eksperimen

Projek:

Pembentangan:
/
Ujian:

Peperiksaan:

Latihan mengarang:
/
Tandakan  Ö   pada ruang berkenaan    
 
STANDARD PRESTASI
(Diisi selepas P & P)
BAND 1
(Tahu)

BAND 2
(Tahu dan Faham)

BAND 3
(Tahu, faham dan boleh buat)

BAND 4
(Tahu, faham dan boleh buat dengan beradab)

BAND 5
(Tahu, faham dan boleh buat dengan beradab terpuji)


BAND 6
(Tahu, faham dan boleh buat dengan beradab mithali)


Tandakan  Ö   pada ruang berkenaan
MASA:
12.50 – 02.00
TINGKATAN:
 3 LAMBDA
MATA PELAJARAN:
 B. MELAYU
TAJUK:
PENULISAN: Faktor remaja terlibat dgn gejala disiplin.
STANDARD PEMBELAJARAN:
Di akhir pembelajaran diharapkan pelajar dapat
menulis esei yang mengutarakan isi-isi yang matang dan menarik.

MOD PEMBELAJARAN:

Perbincangan/ Pembentangan
/
Eksperimen

Simulasi

Projek

Pembelajaran Luar Bilik Darjah/ Lawatan

Integrasi Teknologi Maklumat
/
Lain-lain (Nyatakan)

Tandakan  Ö   pada ruang berkenaan      

RINGKASAN AKTIVITI:

·         Perbincangan tentang pengaruh media
·         Perancangan mengarang
·         Isi-isi penting
·         Pelajar mengarang



BAHAN BANTU BELAJAR (BBB):
Bahan bercetak dan modul BM


RUJUKAN/ SUMBER
Pengetahuan sedia ada

REFLEKSI

29 orang pelajar menguasai isi pelajaran dengan menulis esei berdasarkan isi yang dibincangkan.

Comments

Popular Posts